torsdag 3 februari 2011

Livet till vardags!

Jag skulle vilja blogga mer men tiden rinner ur mina fingrar... JAg har så mkt med jobb och barn o städ o jobb o sjuka barn o städ o laga mat o full fart framåt!
Jag vill inget hellre än än få mer tid, tid till att göra roliga saker tillsammans hela familjen. När vi väl planerat något så blir nån förkyld. Sist nu var det johan som blev så sjuk. Han får ju värsta problem med sin astma då med. Vi skulle åkt ut tiull Rist med ett gäng o grillat korv o åkt pulka, men det är inget att göra åt.
Finns fler tillfällen.
Tänk om man kunde ha helg i 3 dagar ist. Så mkt mer man skulle få gjort.
När man gick hemma så var det städat o fint o man hade all tid i världen att kunna ha det fint. Men jag vill inte bara gå hemma heller o drälla. Jag vill tjäna mina pengar och dra mitt ekonomiska strå till stacken. Man mår mkt bättre som människa om man kommer ut till annan miljö än den där hemma. Man får träffa andra vuxna utan barn o tillåta att Anna kommer fram. För att sen ha ork o kraft att åka hem o ta på sig mammarollen igen. Alla vet ju att man har sina olika roller i sitt liv. Du är ju en person i affären som kund, en annan på jobbet, en trejde hemma. Hemma ska man ju både vara mamma, och älskarina eller ja... älskarina lät otroget...men vad heter det då? Jag menar man ska ju vara sin andra hälft till lags lika mkt som han ska vara pappa o till lags för mig. Fattar ni?
Sen ser ju vardagen ut så för många att man jobbar o barnen är på dagis och lär sig att vara i barngrupp o allt det som ska tydligen vara nyttigt för barn..hehe!
Barnen får sin rutin, de lär sig att se fram emot helgen lika mkt som en annan gör. De lägger manken till att faktiskt oxå få det trevligt...inte Lukas kanske han är så liten än. Men Alex jublar när han vet att det är Fredag o vet att det blir fredags mys. Man har inte råd att gå hemma idag. Inte vi iaf, även fast Johan tjänar bra. Det är inge roligt att hela tiden tänka på hur många dagar har vi kvar på vardera barn osv... Man vill ju tjäna pengar åt sin familj för man vill ju hela tiden kunna ha det så man har det om inte bättre.
Det här är MIN åsikt om hur jag ser på mitt/vårt liv till vardags.
Visst skulle det vara idylliskt att kunna gå hemma o bara leva i lyx och låta sin stackars man jobba ihjäl sig för att få ihop pengar varje månad. Men livet funkar inte så...inte för mig...inte för oss.

1 kommentar:

  1. Härligt att läsa ett inlägg, Anna!
    Jag hoppar att kommentera själva ämnet utan glädjs åt att du bloggar när du har möjlighet.
    Må gott ute på landet! =)

    SvaraRadera