fredag 12 november 2010

Aj aj aj............

........det har jag idag i mitt huvud. Har känt hela veckan egentligen att jag har haft nåt skit ligga o mola i skallen. Igår explodera det....Med en hög o ljudlig smäll kom smärtan. Lite små vita pricka framför ögonen som dansa. Inte helt underhållande! In med ipren o liggi soffan blev det mestadels igår. Det är bara så himla jobbigt med ungarna o hunden när jag mår såhär. Helst av allt så vill jag ju bara ligga under ett täckte o blunda. Johan har jobbat över med hela veckan till typ 19 och jag har fått ta allt här hemma. Inte mig emot när jag mår bra, men nu vill jag bara ta det lugnt.

Alex då....hans blodsocker är helknäppt o svajar massor nu. Igår mådde han bättre, men han tjata precis hela tiden om glass. Jag fattar inte varför han håller på sådär. Jag vet ju att han har sötsug precis som alla andra, men när ska han börja fatta hur allt med högt o lågt blodskr ligger till. Sen hans 6 årstrots gör ju inte saken bättre heller!
Vet inte om jag har skrivit det här tidigare om hur han är med sina sprutor nu. Vi bara middagssprutan o kvällssprutan nu då skolan sköter det å morgon o lunch. Där på skolan går det jättebra o han tjafsar inte ett dugg, medans hemma så är det världskrig när jag kommer med sprutorna. Vi måste ta båda efter varandra och det är det han hatar. Första i magen och andra i benet. Vi vet han han tycker det blir för mkt med 2 på en gång så ibland har vi väntat med kvällsinsulinet till efter middagen, men med funkar inte för hans blodskr nu när det är så högt hela tiden.
Lärarna på hans skola hade diskuterat lite sins i mellan (jättebra,tycker ja)
Det finns 2 barn som går i tvåan nu som har diabetes med o när de hade gått i 6års så hade de varit jätte svajiga. Nu har dom stabiliserat sig. KAnske blir mkt för ett litet barn med diabetes att börja 6 års. Mkt ändrarsig nu med i kroppen då man går igenom sin första pubertet. Han vi inte fått kontroll på blodskr inom kommande vecka hör jag av mig till barn för att höra med dom hur vi ska göra o vad dom tror.

Nu pallar jag inte att skriva mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar