måndag 29 juni 2015

Snart slut på Juni

Tiden går så fort... För fort! Jag har säkert skrivit det hundra gånger här på bloggen. 
Nu har vi flyttat iaf. Förutom att det regnade konstant hela lördagen vi skulle bära så gick allt jäkligt bra. P och Lisas pojkvän bar som små ekorrar som ska hamstra för vintern. 
Två lass med möbler och fredagkvällen åkte jag och P med kartonger på hans kärra. 
Det va en del pyssel att packa upp allt sen och hitta bra plats för allt i köket och de övriga rummen. Barnens rum blev prio 1. Jag vill att de skulle stå klara när de kom hem från deras pappa. P hade ordnat på sitt jobb så vi kunde sätta ihop deras sängar igen till våningssäng. Det blev verkligen jättebra!!! Det blir så mkt mera plats för dom i resten av rummet sen. Alice rum blev oxå jättefint. Dock så har hon sin spjälsäng än, men jag ska köpa en vanlig till henne snart. Från dag 1 efter de kom har de sovit i sina rum. De har gått förvånadsvärt bra med det. Så nu kan jag ha mitt sovrum för mej själv. Självklart får de komma in om de vaknar mitt i natten men jag vill att de somnar i sina sängar. 

Köpte ett sånt här träd till Alice rum. Det blev så snyggt med det på väggen! 

Vardagsrummet fick jag upp gardiner i redan första dagen i nya lägenheten. Och resten av rummen oxå. 
Känns skönt nu att jag har kommit tillbaka till Åby igen så att barnen har nära till sin skola/dagis och sina vänner. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar