onsdag 20 augusti 2014

Det blev bra ändå.

Det var en bra sommar en sommar som bjöd på mkt roligt! Att vara borta från barnen va mindre kul, men det vägdes upp av en fantstisk resa till Finland. Jag skulle följa med P o hans barn o bror med familj dit, men jag o P blev osams nåra dagar innan så det blev bestämt att ja skulle bli hemma. Det va fruktansvärt jobbigt. De åkte på tisdagen. Senare på torsdagsnatten skrev han o jag till varandra och vi saknade varandra otroligt mkt så jag bestämde mej för att dra dit!!!

Beställde första bästa färja kl halv två på natten. Färjan från Stockholm skulle gå 07:50 på fredagsmorgon. Fixa biljett till buss upp till Stockholm. Sen packa väskan o hitta mod till att göra detta helt själv. Det va nog min största prövning jag någonsin gjort och totalt själv. Jag som aldrig rest själv någonstans innan. Sen att min stress och å ångest skulle blossa upp va jag rädd för hela tiden. Men man måste vågs för att vinna, tänkte jag hela tiden. Jag visste ju att jag skulle till han jag älskar. 

Sagt o gjort satt ja mej i taxin hemifrån mej o for till resecentrum. På bussen t Stockholm för att sen hoppa på nästa flygbuss till viking lines hamn. På färjan o leta reda på min hytt. Sen följdes de 11 timmarna av taxfree och sol på däck. Beställde tåg till Tammerfors där P skulle hämta upp mej. Jag var framme i Tammerfors kl 23:30. Sen blev det bilresa fram till 03:30 då vi va framme i stugan. När jag klev av tåget o äntligen få krama om P var lyckan total. Där stod han lika fin som vanligt. Jag fällde en tår för ja va så glad. 

Sen blev det bad och sol o bastu i en hel vecka där. 29 grader o bastu är inte att rekommendera men nu har ja även prövat det.  Veckan flög iväg och jag å ångrar inte en sekund att jag gjorde detta. Mitt självförtroende stärktes enormt!!!

Jag utanför hos mej kl 03:45 i väntan på taxin.
Gate 1 in på nya färjan Grace.
Tåg på väg till Tammerfors 
Sliten o trött av att ha varit vaken sen torsdagsmorgonen 
Bästa musikkanalen i Finland 
En avkopplande stund på eftermiddagen.
Bastun
Vackra blomster.
Träkyrka i heinävesi 
Vi kunde även laga maten utomhus. Här stekt potatis 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar