lördag 3 augusti 2013

28 grader och sol!

Fast det är säkert varmare ändå på visa ställen. Och jag min tuffens gick ut och gick min powewalk när tempen visade 28 grader. På med svettbandet bara och 1 2 3 Gåååååå!
Samma varv som sist tog denna gång 37min och 53 sek. Rätt nöjd med tanke på värmen. Men jag kände att jag inte druckit så bra. Fick lätt huvudvärk, men skam den som ger sig!
Har börja läsa en blogg med www.goingsmaller.blogg.se heter den. Shit pomme frit vilken tjej. Hon var gått ner från 130kg till 61kg helt själv utan operation. Hon började röra på sig och börja tänka på intaget av mat. Hon åt samma mat som innan, MEN åt i mindre portioner. Precis min filosofi. Så nu ska jag försöka med. Josefin ( pt) jobbade och vi hade bestämt att hon skulle komma efter jobbet, fast jag orkade inte vänta så jag tog och gick själv. Det är stort för mig. Med tanke på min ångest och allt så klarade jag det!!! Jag var mer taggad att gå ner i vikt än att ångesten och fettet ska ta mig. När jag gick så fick jag flera gånger blockera tankar som höll på att bli katastroftankar. Det gick sådär men drivet att gå var starkare. Hoppas tankarna inte kommer inatt då bara så jag inte kan sova. Det är kämpigt att slåss med tankarna hela dagarna och om jag lyckas hålla mig till att gå 2 ggr i veckan hoppas jag att tankarna blir mer positiva med. Vill bara nån gång känna att jag inte är rädd över att gå ut själv. De tankarna som jag fick slåss med nu var att " tänk om jag får ett astmanfall och svimmar här nu. Vem kommer att se mig då? Vad gör jag? Ska jag ringa johan eller 112?" Sen hoppa rationella Anna in och slog bort tankarna. Men hela tiden låg de där och malde. Tänk om jag bara kan få gå ut utan att ens tänka att " undra om jag börja tänka konstigt" kunna bara få gå utan att tänka negativt. 
Så jag hoppas att jag pallar med nu. Hoppas tjejen i bloggen tycker det är ok att jag la ut hennes blogg adress, men det tror jag nog. 

Johan har jour och är iväg på fel. Tråååkigt! Men nästa vecka har han semester och det ser jag fram emot så mkt.  Funderar på vad vi ska hitta på. Kolmården? Liseberg? Fiska? 

Mina egen odlade blommor och en tidning nu ska det bli. 

Tack o hej!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar