torsdag 27 december 2012

Dagen efter!

Nu kan man väl säga att julen är officiellt över. Tråkigt, tycker jag! Jag vill att den kunde va lite längre. Johan jobbar nu fram till helgen. Skönt att det bara är två dagar. Men man saknar honom här hemma. Julen blev lite stressig men ändå så gick allt ihop. Julafton kom svärföräldrarna hit och Johans gudmor Gunbritt. Vi år massvis av mat, drack must och jag till o med ett glas rött.
Efterrätter som apelsinris, saffransbröd, kokostoppar, skumtomtar och kola o massa annat. Blev mkt spring på mig o Johan i köket för att få bort disk. Även om det var otroligt kul o trevligt när de var här så blir det annat att få va själv med sin familj. Barnen somnade gott med sina magar fulla av all mat o gott. Juldagen gick åt att plocka upp klappar så barnen kunde leka ännu mer. Sen plocka undan efter julafton. Vila, sova, äta rester o mysa. Annandagen betyder födelsedag för Alex. Den dagen var inte min dag. Tröjan jag fick i julklapp gick sönder så fort jag fick på mig den. Sen hämtade barnen o jag tårtan o förbi media marker så Alex fick köpa sitt " skylander" Väl hemma är både tårtan och spelet fel. Spelet åkte Johan och bytte tårtan behöll vi annars hade det inte blitt nått kalas. Klaga på detta till Coop risängen ska Johan göra idag.
Så bär gästerna kom var jag asirriterad, hundfan linka inne för hon blev så glad.....åh, vad arg jag var då!
Men jag lugnade ner mig snart och kunde njuta av alla kakor Johan hade bakat på morgonen. Tårtan var god med trots att den var fel!
Idag jobbat Johan som sagt och jag o barnen låg till efter 09. Alice sov kanon.
Så idag blir det plock efter kalaset.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar