torsdag 9 december 2010

Svajligt ja...jo

Nu är det ett bra tag sen jag bloggade...jag vet! Men det är mkt nu. Alexs blodskr är åt pipan och han har varit hemma från skolan mkt de sista veckorna, vilket resulterar i att jag o johan har fått vabba. Sen låg jag sjuk hela förra veckan o inte kunde jobba alls. Det är inge kul när man just har fått nytt jobb.
Jag sitter och väntar på att diabetes-sköterskan ska ringa till mig. Vi måste rådfråga henne om Alex. Det här funkar inte längre. Han mår ju så dåligt till o från. Ena dagen är hans blodskr allför högt (15-25) andra dagar runt 2-3. Han svajar enormt mkt nu. Det syns att det tar på honom. Lite blekare o faktiskt när jag tittade på honom imorse så såg han smalare ut.
Vi höjde hans långtidsverkande från 6-7, men det var bra ett par dagar, sen låg han alldeles för låg när han vaknade. Måltids insulinet har vi fått höja med från 5-6. Det funkar om han äter bra. Gör han inte det så blir det känning med en kraftig rekyl vilket gör att han då blir ofta det på natten o kissar i sängen.
Min lilla underbara pojke......min ALEX!

På tal om annt då!
Imorgon kommer min favvo JOsefin hit med sin lilla söta Julia. De ska stanna här under kvällen o vi ska äta gott o se idol-finalen. På menyn står det bakad potatis men antligen Skagenröra/Tonfiskröra o lövbiff.
Efterrätten har vi inte listat ut än. Åhhh, vad jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar