söndag 23 juni 2013

Helgerna som vart!

Redan första helgen i juni åkte vi ut med goda vänner till Hultö. Fix pch trix med stugan de har där. Johan och jag hade barnfritt och bar umgicks med våra vänner utan barnskrik och blöjbyte. Skönt att få egentid, men så härligt att få träffa de små efter en helg. Tack mamma i Kjell för hjälpen!

14-16 juni bar det av till visingsö med bästaste Josefin. Packning och glatt humör for vi söderöver mot Gränna. In på Ica och handla mat, sen ner mot hamnen och båten. Det visade sig att man va tvungen att boka och ingen ledig tid fanns fören 18:20. Så vi ställde bilen på dygnsparkeringen och blev 2 packåsnor. Väl framme på ön fick vi gå ett par km för att komma fram till gamla Sparbanken som byggds om till bohus. Vi hyrde en lägenhet som var så bra för oss två. 
Mumsade mat och drack godricka och mös hela kvällen. Tänk att få gå och lägga sig med en bra bok med en otroligt bra vän i sängen bredvid. 

Morgonen därpå fyllde Josefin år och jag smög upp tidigt och tog fram partyhattarna, partysmällare, ljus, bakelsen och ballongen. Sen in i sov rummet å dra av smällaren så hon hoppar upp med ett "HERREGUD" och sen sjöng jag skönsång i bara särken. 
Frukost intogs och sen ut till cyklarna och drog i väg. 10:00-15:15 var vi ute. Smörgås-lunch i Näs och och jag hade grymt ont i baken efter allt cyklande. Men den värken var värd att ha. Sen hem för att äta bakelser o kaffe och steka i solen. Många timmar med skratt och godricka och skratten blev mer och mer höga och skämten grova :)
Gav massage och sen tv och braiga boken igen. 
Söndagen packa vi och åkte hem igen. Det var en utav de bästa helger jag haft! Tack Josefin för att du är min vän.

Midsommar helgen begav vi oss till till Hultö igen och denna gången hela familjen. Vädret var ändå på vår sida och maten som bjöds var fantastisk god. Barnen lekte och skrattade dagarna i ända. Man känner sig så lyckligt lottad att få ha se man älskar om sig och se att de mår bra. 
Midsommardagen var min födelsedag och den var så fin med skattjakt och god mat! 
Fick en iPhone 5 av mina underbara barn och sambo. Tack så mycket!!!

Imorgon blir det kalas här hemma för mig och packa om väskor för att sedan dra på böda semester.

Kan inte lägga in några bilder då jag skriver från den nyyyyya mobilen. Men det kommer komma nya vartefter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar